EGYPT: Mubarak-controlled state TV expands coverage of protests

Egypt-protests-getty Egyptian state TV has reportedly aired a statement from a protest organizer in what could be a sign that the country's government-controlled media might be broadening theircoverage of the ongoing demonstrations against President Hosni Mubarak.

Critics accuse the government-controlled media of being one-sided and reporting biased news about the protests that have rocked Egypt for the last 11 days.

Pan-Arab news channel Al Jazeera English reported on Friday that government TV had aired a communique from a protest organizer as huge crowds gathered in Cairo's Tahrir Square for a "Friday of Departure" rally, calling on Mubarak to step down from power. It didn't elaborate further on the contents of the statement.

Images from state-run TV also appeared to show scenes from the outskirts of Friday's anti-Mubarak protest, though less vibrant that those of Al Jazeera, which aired footage from the heart of Tahrir Square, where the masses had gathered.

However, it still says the Islamist Muslim Brotherhood is behind the demonstration, noted the English-language Al Jazeera International.

The country's largest independent newspaper, Al Masry Al Youm, reported on Friday night that security forces have stormed the headquarters of the Muslim Brotherhood website, arresting 12 reporters.

The move by state television comes after government-controlled media channels such as Nile TV reported this week that the demonstrations and widespread unrest are the work

Alexandra Sandels Egypt Media
02/04/2011 10:06


«Previous | Main | Next»

Comments

View Comments(1)

Post a comment

Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.

Name (required):
Email address (required):
URL:
Comment: